خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

گروه صنعتی کیچن شف فعال در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه های مدرن صنعتی آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد. مفتخر هستیم با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و ارائه مشاوره به بهترین شکل توانسته ایم رضایت مشتریان محترم را فراهم آوریم.

روش نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰ ق.ظ

در این مقاله می آموزیم که چگونه کلم بروکلی را ذخیره کنیم.

این گیاه که زمانی "مارچوبه ایتالیایی" خوانده می شد، با ظاهری خاص، طعم و بافت خاص خود دارای خواص مفید بسیاری است. این امر باعث می شود کلم بروکلی یک انتخاب برتر برای رژیم های غذایی در سراسر جهان باشد. با این حال، این واقعیت نباید فقط به کسانی که می خواهند وزن کم کنند محدود شود. کلم بروکلی به جلوگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های مرتبط با سن کمک کند. بنابراین، شما مطمئناً باید یاد بگیرید که چگونه کلم بروکلی را به طور مناسب نگهداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که تا زمانی که امکان دارد تازه بماند.

آیا کلم بروکلی روی پیشخوان نگهداری می شود؟

بله اما…

فقط پیشخوان را می توانید تا 2 روز نگه دارید. ذخیره آن در دمای اتاق به این معنی است که به سرعت زرد شده و بد می شود. بنابراین توصیه نمی شود آن را روی پیشخوان ذخیره کنید.

آیا کلم بروکلی را می توان در یخچال نگهداری کرد؟

بله، مطمئناً در هنگام تازه بودن بهترین مکان برای آن است.

برای این کار، شما باید به جای یک ظرف بسته یا بسته پلاستیکی، کلم بروکلی تازه را به راحتی در یک حوله کاغذی مرطوب بپیچانید.این امر به این دلیل است که کلم بروکلی به منظور تازه نگه داشتن آن، باید گردش هوا خوبی داشته باشد.

با این حال، اطمینان حاصل کنید که در اطراف کلم بروکلی رطوبت زیادی وجود ندارد. این ممکن است باعث رشد قالب روی آن شود. بنابراین، نیازی به شستن آن در هنگام قرار دادن در یخچال نیست، زیرا این کار روند پوسیدگی را سرعت می بخشد. با این حال، فقط هنگامی که آماده استفاده از آن هستید باید آن را شستشو دهید تا مطمئن شوید کاملا تمیز است.

اگر به درستی ذخیره شود، می تواند حدود 4-5 روز تازه بماند.

هنگام ذخیره کلم بروکلی پخته شده، حتماً از فویل آلومینیومی یا پلاستیک پلاستیکی برای پوشاندن سبزیجات قبل از قراردادن در یخچال استفاده کنید.

آیا کلم بروکلی را می توانید در فریزر نگه دارید؟

مطمئنا.

برای انجام این کار، اولین قدم این است که کلم بروکلی شسته شده را به گل و برش ساقه های آنها خرد کنید. حدود 4 دقیقه در داخل آب آنها را بخار دهید. در آخر، آنها را خشک کنید و آنها را در کیسه  بسته بندی کنید.

کلم بروکلی منجمد که از این طریق تهیه و ذخیره می شود می تواند هنگام پخت و پز مستقیماً به یک ظرف اضافه شود. با این وجود، وسوسه نشوید که آن را ذوب کرده و از آن به صورت خام استفاده کنید. این امر به این دلیل است که فرآیند انجماد باعث از بین رفتن ساختار سلولهای سبزیجات می شود. کلم بروکلی وقتی در فریزر مناسب نگهداری شود، تقریباً 1 سال قابل استفاده می باشد.

برای نگه داشتن کلم بروکلی پخته شده در فریزر، آن را درون یک ظرف محکم یا کیسه فریزر قرار دهید.

چگونه بگوییم چه زمانی کلم بروکلی بد شده است؟

برای اینکه بگویید آیا کلم بروکلی شما هنوز هم خوراکی است، به سادگی رنگ آن را بررسی کنید. اگر گل کلم بروکلی از رنگ سبز تیره معمولی آن به رنگ زرد تغییر یافته باشد، این بدان معنی است که شروع به خراب شدن کرده است.

دست زدن به هنگام خراب شدن، ساقه های بروکلی با یک بافت لاغر نرم می شوند. علاوه بر این، می توانید نقاط قهوه ای روی سر بروکلی را ببینید، به این معنی که باید بیرون ریخته شود.

یکی از نشانه های قابل اعتماد برای اینکه بگوییم کلم بروکلی خراب شده است، چگونگی بوی آن است. اگر بوی آن تلخ تر از حالت عادی است، به سادگی از شر آن خلاص شوید. کلم بروکلی تازه و سالم باید تا حد ممکن بو داشته باشد.

سایر نکات مفید

چگونه کلم بروکلی را ذخیره کنیم؟

هنگامی که کلم بروکلی زرد شود، این یک نشانه قابل اعتماد از سن یا ذخیره نادرست است. هنگامی که رنگ آن تغییر کرد، سبزی شکنندگی خود را از دست می دهد و شروع به پژمرده شدن می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، به این معنی است که بیشتر ارزش غذایی خود را از دست داده است.

برای جلوگیری از این امر، بهتر است کلم بروکلی را در یخچال منجمد یا سرد نگه دارید. هنگام ذخیره آن در یخچال، مطمئن شوید که سر کلم بروکلی شما در حوله کاغذی مرطوب پیچیده شده و در کشوی قرار داده شده است. با این حال، تا زمانی که آماده استفاده از آن نباشید، آن را نشویید. انجام این کار از رطوبت اضافی جلوگیری می کند.

آیا ساقه بروکلی خوراکی است؟

کاملا.

ساقه های کلم بروکلی ممکن است از نظر زیبایی مانند برخی از سبزیجات نباشد، اما حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی است که برای بدن انسان ضروری است. بنابراین، حتماً آنها را همراه گل و گیاه بخورید.

چگونه کلم بروکلی را ذخیره کنیم - آیا می توان از کیسه پلاستیکی برای ذخیره کلم بروکلی در یخچال استفاده کرد؟

بله، همینطور است.

اگرچه بسته بندی کلم بروکلی در حوله کاغذی مرطوب مطلوب است، اما می توان از کیسه های پلاستیکی برای بسته بندی کلم بروکلی برای نگهداری آن در یخچال استفاده کرد. با این حال، مطمئن شوید که آن کاملا پیچیده اید. این امر به این دلیل است که کلم بروکلی به منظور تمیز نگه داشتن آن در هنگام نگهداری، نیاز به هوای تازه برای گردش در اطراف آن دارد.

چگونه کلم بروکلی را ذخیره کنیم - کدام قسمت از کلم بروکلی قابل فاسد شدن است؟

گلها.

گل کلم بروکلی قابل فاسد شدن ترین قسمت آن است. آنها احتمالاً بیشتر از سایر قسمتها رنگ سبز خود را از دست می دهند. زرد شدن به دلیل فروپاشی کلروفیل اتفاق می افتد که توسط اتیلن تولید می شود و با شروع به خراب شدن سبزی شروع می شود.

به طور کلی، کلم بروکلی محصولی کاملاً قابل فاسد شدن است و مدت زیادی نمی توان آن را نگهداری کرد. زردی، از دست دادن آب و بوی بد از علائم بارز آن است که باعث خراب شدن آن می شود. به این معنی که مواد مغذی خود را از دست داده و برای مصرف مناسب نیست.

آیا می دانید که کلم بروکلی به شما در جلوگیری از سرطان کمک می کند؟ روش های تازه نگه داشتن آن چیست؟ آیا تاکنون بیش از 2 روز سبزیجات را روی پیشخوان نگهداری کرده اید، بدون اینکه خراب شود؟

 در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی