خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

گروه صنعتی کیچن شف فعال در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه های مدرن صنعتی آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد. مفتخر هستیم با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و ارائه مشاوره به بهترین شکل توانسته ایم رضایت مشتریان محترم را فراهم آوریم.

روش نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۳۳ ب.ظ

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در این مقاله می آموزیم که چگونه هویج را ذخیره کنیم.

بسیاری از ما مواد غذایی خود را به خوبی ذخیره می کنیم، اما بسیاری از ما نیز می توانستیم مواد غذایی خود را حتی بهتر ذخیره کنیم! بنابراین، چرا برخی از نکات جدید و جالب ذخیره سازی و ایده های ذخیره سازی را در مورد نحوه بهینه نگه داشتن مواد غذایی خود یاد نمی گیرید.

راهنماهای ما همچنین اطلاعات مفید دیگری را در اختیار شما قرار می دهند، برخی از این نکات نگهداری مواد غذایی حتی ممکن است شما را غافلگیر کند.

با فهمیدن چگونگی نگهداری بهتر می توانید با نیاز به خرید کمتر در هزینه صرفه جویی کنید و همچنین با طولانی کردن عمر وسایل خود به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کنید.

آیا می دانید چگونه هویج را ذخیره کنید؟ برای پیدا کردن این راهنما را بخوانید.

 هویج در اصل یک سبزی ایرانی است! همچنین می توانند تا 5 رنگ مختلف را در خود جای دهند: نارنجی، بنفش، قرمز، سفید و زرد! حتی اگر قبلاً این واقعیت ها را نمی دانستید، سبزیجات ریشه بلند، ترد و تلخ، تا زمانی که هر کسی می تواند به یاد داشته باشد مورد علاقه جهانی بوده است. اگر نمی دانید چگونه هویج را به درستی نگهداری کنید، نمی توانید از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید.

نحوه ذخیره هویج

چه مدت می توان هویج را نگهداری کرد؟

در حالی که یخچال مطمئناً برای ذخیره هویج تازه مناسب است، می توان آنها را روی یک میز در خانه و یا در یک انبار نگه داشت.

با این حال، هنگام انجام این کار باید 2 نکته را در ذهن داشته باشید.

در مرحله اول، آنها را از سایر سبزیجات دور نگه دارید. مانند بیشتر سبزیجات، هویج هنگام بالغ شدن گاز اتیلن تولید می کند. این گاز روند رسیدن و پوسیدگی میوه و سبزیجات را سرعت می بخشد. بنابراین، هویج های شما نه تنها سریعتر خراب می شوند بلکه باعث خراب شدن سایر میوه ها و سبزیجات موجود در اطراف آن نیز خواهند شد.

ثانیا، آنها را در یک کیسه پلاستیکی ذخیره نکنید. این امر به این دلیل است که رطوبت داخل آن جمع می شود و می تواند باعث رشد قالب گردیده و باعث می شود هویج شما برای خوردن نامناسب باشد.

آیا هویج باید در یخچال نگهداری شود؟

نیازی به نگه داشتن هویج در یخچال نیست، اما مطمئنا این بهترین مکان برای آنها است. ذخیره هویج که در اینجا تازه است باعث می شود آنها 3-4 هفته دوام بیاورند.

در داخل یخچال، شما حتی می توانید هویج را درون یک کیسه پلاستیکی ذخیره کنید، سوراخ هایی را در آن ایجاد کرده و یا درب آن را باز نگه دارید تا بتوانید گردش هوا را تازه نگه دارید.

اگر هویج پخته شده باقی مانده، آنها را نیز می توانید ذخیره کنید. آنها را درون یک ظرف هوایی قرار داده و اطمینان حاصل کنید که آنها طی 3-5 روز استفاده می شوند.

آیا می توان هویج را در فریزر نگهداری کرد؟ بله

با این حال، فکر نکنید شما می توانید بدون آماده سازی آنها را در فریزر قرار دهید. این امر به این دلیل است که فرآیند انجماد به سلولها آسیب می زند.

کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا آنها را آماده کنید که چگونه می خواهید آنها را منجمد کنید: پوست کنده، برش داده شده و غیره. سپس آنها را به مدت 2-3 دقیقه در آب جوش خنک کنید. پس از آن، آنها را در آب سرد یخ زده خنک کنید.

بعد از کشیدن هویج های خنک شده، آنها را کاملاً خشک کرده و درون کیسه های فریزر بگذارید و تا آنجا که ممکن است هوا بیرون بیاید. سپس آنها را تا 1 سال در فریزر بگذارید.

هویج باقی مانده پخته شده را می توانید به مدت طولانی در یک ظرف هوایی در فریزر نگهداری کنید.

چگونه متوجه شویم هویج بد شده است؟

توجه کنید در برخی از هویج ها ممکن است برخی از نقاط تیره روی آنها ایجاد شود. این لزوماً به معنای بد بودن آنها نیست و قبل از استفاده می توان آنها را قطع کرد.

با این حال، اگر می بینید قالب روی آنها زیاد شده است، مطمئناً آنها بد شده اند و باید بیرون انداخته شوند. سعی نکنید قالب را جدا کنید، زیرا ریشه های قالب به طرز شگفت آور در اعماق مواد غذایی قرار می گیرند.

هویج ها وقتی شروع به خراب شدن می کنند نرم و فلاپی می شوند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها غیر قابل استفاده هستند.

با این حال اگر آنها لاغر هستند، از بین رفته اند و باید در زباله ها قرار بگیرند.

آیا هویج واقعاً به بینایی شما کمک می کند؟

هویج حاوی بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند، که مستقیماً به بینایی شما کمک می کند.

ویتامین A مطمئناً برای پیشرفت بینایی کودک اهمیت دارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سالانه بین 250،000 تا 500،000 کودک به دلیل کمبود ویتامین A در سراسر جهان بینایی خود را از دست می دهند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که افزایش ویتامین A می تواند به بهبود علائم "کوری شب" کمک کند.

در پایان قابل ذکر است، در حالی که هویج به پیشرفت بینایی کمک می کند متأسفانه، آنها نمی توانند به بهبود بینایی گمشده یا آسیب دیده در بزرگسالان کمک کنند.

در صورت داشتن هویج فلاپی چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر فهمیدید که هویج شما نرم و فلاپی است، اما علائم دیگری را نشان نمی دهد که بد شده اند، مانند قالب یا یک سطح باریک، پس می توان آنها را نجات داد!

برای بازیابی سختی آنها قبل از استفاده، هویج های شفاف ساده را تا 5 ساعت در آب سرد قرار دهید. پس از آن، خواهید فهمید که آنها دوباره خوب و محکم هستند.

با این حال، از آنجا که بیشتر ویتامین های آنها محلول در آب هستند، هویج ممکن است در این صورت به اندازه مغذی نباشد. این بدان دلیل است که در صورت کم آبی شدن بیشتر مواد مغذی خود را از دست می دهد.

عجیب ترین رنگ هویج که تا به حال خورده اید چیست؟ آیا قرار دادن یک هویج فلاپی در آب سرد تاکنون برای شما کار کرده است؟ آیا می دانید خوردن هویج برای مصرف ویتامین A ما ضروری است؟

در نظرات به ما اطلاع دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی