خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

گروه صنعتی کیچن شف فعال در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه های مدرن صنعتی آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد. مفتخر هستیم با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و ارائه مشاوره به بهترین شکل توانسته ایم رضایت مشتریان محترم را فراهم آوریم.

"قوانین طلایی" برای تهیه غذای بی خطر

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۳۰ ب.ظ

1. مواد غذایی فرآوری شده را به جهت ایمنی انتخاب کنید

در حالی که بسیاری از غذاها مانند میوه و سبزیجات بهترین حالت طبیعی خود را دارند، برخی  به سادگی از آن استفاده نمی کنند مگر اینکه فرآوری شده باشند. به عنوان مثال، همیشه بر خلاف شیر خام، پاستوریزه بخرید و در صورت انتخاب، مرغ های تازه یا یخ زده را که با اشعه یونیزه شده درمان می شوند، انتخاب کنید. هنگام خرید، به خاطر داشته باشید که فرآوری مواد غذایی برای بهبود ایمنی و همچنین طولانی شدن ماندگاری اختراع شده است. بعضی از غذاهای خام مانند کاهو، به شستشوی کامل احتیاج دارند.

2. مواد غذایی را کاملاً بپزید

بسیاری از غذاهای خام مانند مرغ، گوشت، تخم مرغ و شیر غیر تصفیه شده ممکن است توسط ارگانیسم های بیماری زا آلوده شوند. پخت و پز کامل باعث کاهش عوامل بیماری زا می شود، اما به یاد داشته باشید که دمای تمام قسمت های مواد غذایی باید حداقل به 70 درجه سانتی گراد برسد. اگر مرغ پخته شده هنوز در نزدیکی استخوان خام است، آن را مجدداً درون فر قرار دهید تا پخته شود.

3. بلافاصله غذاهای پخته شده را بخورید

وقتی غذاهای پخته شده در دمای اتاق خنک می شوند ، میکروب ها شروع به تکثیر می کنند. هر چه مدت انتظار بیشتر باشد ، خطر بیشتر می شود. بنابراین به محض اینکه حرارت از بین برود، غذاهای پخته شده را میل کنید.

4. غذاهای پخته شده را با دقت ذخیره کنید

اگر باید غذاها را از قبل تهیه کنید یا می خواهید باقی مانده ها را حفظ کنید، حتماً آنها را در شرایط گرم (نزدیک یا بالاتر از 60 درجه سانتیگراد) یا سرد (نزدیک یا کمتر از 10 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید. اگر قصد دارید غذاها را بیش از چهار یا پنج ساعت ذخیره کنید این قانون از اهمیت حیاتی برخوردار است. غذاهای مخصوص نوزادان ترجیحاً به هیچ وجه نباید ذخیره شود. یک خطای شایع، که مسئول موارد بی شماری از بیماری های ناشی از مواد غذایی است، قرار دادن مقدار زیادی غذای گرم در یخچال است. در یخچال و فریزر سنگین، غذاهای پخته شده نمی توانند به همان سرعتی که لازم است خنک شوند. وقتی غذا خیلی طولانی (بالای 10 درجه سانتیگراد) گرم باقی بماند، میکروبها رشد می کنند و به سرعت در معرض عوامل ایجاد کننده باکتری قرار می گیرند. 

5- غذاهای پخته شده را کاملاً گرم کنید

این بهترین محافظت شما در برابر میکروبهایی است که ممکن است در طول ذخیره سازی ایجاد شود (ذخیره سازی مناسب رشد میکروب ها را کند می کند اما ارگانیسم ها را نمی کشد). یک بار دیگر، گرم کردن کامل بدان معنی است که تمام قسمت های مواد غذایی باید حداقل به 70 درجه سانتی گراد برسند. 

6. از تماس بین غذاهای خام و غذاهای پخته شده خودداری کنید

مواد غذایی پخته شده ایمن حتی با کوچکترین تماس با مواد غذایی خام می توانند آلوده شوند. این آلودگی متقابل می تواند مستقیم باشد، همانطور که وقتی گوشت مرغ خام طیور با غذاهای پخته شده در تماس باشد. به عنوان مثال، تکه کردن مرغ خام با چاقو بر روی تخته برش و سپس از همان تخته برش و چاقوی شسته نشده برای خرد کردن مواد پخته استفاده شود. انجام این کار می تواند ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری را دوباره تولید کند.

7. مرتباً دستها را بشویید

قبل از شروع غذا و بعد از هر وقفه دستها را کاملاً بشویید. بعد از تهیه غذاهای خام مانند ماهی، گوشت یا مرغ، قبل از شروع کار با سایر مواد غذایی دوباره دستهار را بشویید. همچنین به یاد داشته باشید که حیوانات خانگی سگ، گربه، پرنده و به ویژه لاک پشت ها غالباً دارای پاتوژن های خطرناکی هستند که می توانند از دست شما به داخل غذا منتقل شوند.

8- تمام سطوح آشپزخانه را با دقت تمیز نگه دارید

از آنجا که غذاها به راحتی آلوده می شوند ، باید هر سطحی که برای تهیه غذا استفاده می شود کاملاً تمیز نگه داشته شود. پارچه هایی که با ظروف در تماس هستند باید قبل از استفاده مجدد تغییر کرده و جوشانده شود. پارچه های جداگانه برای تمیز کردن کفها نیز نیاز به شستشوی مکرر دارند.

9- از غذاها در برابر حشرات ، جوندگان و حیوانات دیگر محافظت کنید

حیوانات اغلب میکروارگانیسم های بیماری زا دارند که باعث بیماری ناشی از غذا می شوند. نگهداری مواد غذایی در ظروف بسته بهترین محافظت شماست.

10. از آب سالم استفاده کنید

آب سالم برای تهیه غذا و نوشیدنی مهم است. اگر در مورد آبرسانی شک دارید، قبل از افزودن آن به مواد غذایی یا ایجاد یخ برای نوشیدنی ها ، آب آن را بجوشانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۵
تجهیزات آشپزخانه صنعتی کیچن شف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی