خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معتبرترین مرکز خرید و فروش، تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی در جمهوری

خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

گروه صنعتی کیچن شف فعال در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه های مدرن صنعتی آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد. مفتخر هستیم با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و ارائه مشاوره به بهترین شکل توانسته ایم رضایت مشتریان محترم را فراهم آوریم.

نکات آموزشی و بهداشتی در آشپزخانه ها

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۲۹ ب.ظ

 توصیه های بهداشتی در آشپزخانه ها

طبق هشدار متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا میوه و سبزی هنگام رشد در مزرعه ممکن است با حیوانات، مواد خطرناک موجود در آب و خاک و بهداشت نامناسب کارگران و کشاورزان آلوده شوند. انتقال این محصولات بعد از خرید محصول و هنگام تهیه غذا و با نگهداری نامناسب هم اتفاق بیفتد. بنابراین متخصصان این سازمان توصیه می کنند میوه ها و سبزی هایی که له یا خراب شده اند (احتمال رشد باکتری در این قسمت ها بیشتر است) انتخاب نکنید و سبزی های خرد شده مانند برگ های خرد شده ی کاهو یا برش های هندوانه را در یخچال نگهداری کنید. اینها توصیه های دیگر این متخصصان است:

قبل و بعد از شستشو و آماده کردن میوه و سبزی های تازه، دستهایتان را 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. این توصیه قدیمی هنوز بهترین راه برای پیشگیری از بیماری هاست.

سطح میوه و سبزی را به آرامی زیر شیر آب بشویید لازم نیست برای این کار از صابون یا محصولات شوینده استفاده کنید اما می توانید سرکه و حتی آبلیمو در آب بریزید.

قبل از پوست کندن، میوه و سبزی را بشویید تا باکتریها از چاقو به میوه یا سبزی منتقل نشوند.

سطح خیار و هندوانه را با فرچه مخصوص خوب تمیز کنید.

برای کاهش آلودگی و پیشگیری از رشد و تکثیر باکتریهایی که ممکن است هنوز روی سطح میوه و سبزی وجود داشته باشند، پس از شستن، میوه را با دستمال یا حوله کاغذی تمیز خشک کنید.

با توجه به اینکه ممکن است باکتریها از زمان شکوفه زدن میوه روی درخت وجود داشته باشند، بعد از شستن دو سر میوه را ببرند. برگ های بیرونی کلم و کاهو را دور بریزید.

ظرف ها را ضدعفونی کنید. تخته آشپز و سطوحی که مواد غذایی با آنها تماس داشته اند، با آب گرم و صابون بشویید زیرا باکتری ها ممکن است از یک غذا به غذای دیگر منتقل شوند. برای ضد عفونی کردن نیز از یک قاشق چایخوری محلول سفید کننده در یک لیتر آب استفاده کنید. در مورد وسایلی که با گوشت خام در تماس اند این محلول باید حدود 10 دقیقه روی سطح مورد نظر باقی بماند.

 گوشت خام را جدا و در کیسه پلاستیکی نگه دارید و مراقب باشید خونآبه ی آن روی میوه وسبزیهایی که خام مصرف می شوند، نریزید.

برای بریدن و خرد کردن گوشت، میوه و سبزی از چاقوی جدا استفاده کنید.

دمای سرد از تکثیر بسیاری باکتری های بیماری زا جلوگیری می کند. بنابراین همواره میوه، سبزی و سایر غذاهای فاسد شدنی را در ظرف تمیز در دار در یخچال و در دمای زیر 5 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درج فرمایید

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۳
تجهیزات آشپزخانه صنعتی کیچن شف

آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی